Dlaczego SEO nadal ma kluczowe znaczenie dla marketingu online

Dlaczego SEO nadal ma kluczowe znaczenie dla marketingu online

Bez wątpienia spotkałeś wiele osób, które twierdzą, że są w stanie szybko podnieść Twoją witrynę w rankingach.

Tak zwani „specjaliści ds. SEO”, którzy być może stosują podejrzane techniki, które mogą zadziałać w krótkim okresie, ale prawdopodobnie zostaną ukarani w perspektywie średnio- lub długoterminowej.

Skuteczne pozycjonowanie jest trochę inne. W tym krótkim przewodniku nauczymy Cię:

• Czym właściwie jest SEO
• Etapy strategii SEO
• Dlaczego content marketing i SEO idą w parze

Przejdźmy od razu do tego.

Co to jest optymalizacja pod kątem wyszukiwarek?

Search Engine Optimization lub SEO to termin, który wprowadza ludzi w zakłopotanie.

W najprostszym sensie umożliwia wyszukanie Twojej witryny przez wyszukiwarki i uporządkowanie jej w sposób organiczny. Co przez to rozumiemy? Cóż, mamy na myśli to, że zamiast wyrzucać dużo pieniędzy na płatne reklamy i inne formy reklamy, SEO może umieścić Twoją witrynę w Google i znaleźć ją, gdy ktoś wpisze kluczowe wyszukiwane hasła bez ponoszenia dużych kosztów.

Chodzi o zwiększenie zarówno jakości ruchu, jak i jakości.

Niestety (a może na szczęście w zależności od tego, jak na to spojrzysz) może to zająć dość dużo czasu. W rzeczywistości w przypadku nowej witryny wyświetlenie jakichkolwiek wyników może zająć od 4 do 6 miesięcy, a nawet dłużej. Może to jednak zależeć od wielu czynników.

Różne etapy SEO

Stworzenie strategii SEO i jej wdrożenie może być dość skomplikowane, ale ograniczyliśmy ją do czterech głównych obszarów.

# 1 Znajdowanie odpowiednich słów kluczowych

W najczystszej postaci SEO to słowa kluczowe.

Kiedy ktoś umieszcza wyszukiwane hasło w Google, chcesz, aby Twoja witryna znalazła się w rankingu dla tego wyszukiwanego hasła, jeśli jest ono istotne dla Twojej firmy, prawda? Dlatego musisz włożyć pracę i dowiedzieć się, czego szukają ludzie.

Można to zrobić na wiele sposobów, od prostego spojrzenia na wyszukiwane hasło sugerowane przez Google po wpisaniu niektórych słów kluczowych, po użycie potężnych narzędzi SEO, które mogą dostarczyć cennych informacji na temat terminów umieszczanych w wyszukiwarkach. Ta ostatnia wiąże się z kosztami, ale może wymagać dużo pracy nogi.

Gdy masz już jakieś wyszukiwane hasła, których ludzie szukają i są odpowiednie dla Twojej firmy, możesz przejść do tworzenia treści.

# 2 Tworzenie wysokiej jakości treści

10 lat temu internet i pozycjonowanie były inne.

Możesz znaleźć naprawdę dobry czas wyszukiwania, umieścić go 50 razy na stronie internetowej, a Google pomyśli: „Och, ta witryna jest bardzo istotna dla tego wyszukiwanego hasła – ustawmy ją wysoko!”. Łatwe, prawda? Cóż, już tak nie jest.

Po kilku aktualizacjach Google w dzisiejszych czasach nacisk kładzie się na tworzenie wysokiej jakości treści, które ludzie chcą czytać. Chociaż kilka strategicznie umieszczonych słów kluczowych w treści jest ważne, w dzisiejszych czasach bardziej liczy się jakość niż ilość.

# 3 Tworzenie dobrego doświadczenia użytkownika

Samodzielne tworzenie treści nie jest jedyną rzeczą, która ma znaczenie dla marketingu internetowego i SEO – istnieje również wiele innych czynników.

Wyszukiwarki, a zwłaszcza Google, są teraz bardziej skoncentrowane na pozytywnym doświadczeniu użytkownika. Oznacza to, że Twoja witryna musi być:

• Zabezpieczony przez https
• Przyjazny dla urządzeń mobilnych, ponieważ więcej osób niż kiedykolwiek korzysta z internetu za pośrednictwem smartfonów i tabletów
• Szybkie ładowanie na wszystkich urządzeniach
• Zapewnia pozytywne wrażenia użytkownika, które nie koncentrują się tylko na wspinaniu się w rankingach Google

To wszystko jest niezbędne dla dobrej strategii SEO.

# 4 Uzyskanie odpowiednich linków zwrotnych

Wreszcie mamy linki do naszej strony.

Linki zwrotne mówią wyszukiwarkom, o czym jest Twoja witryna, ponieważ jeśli inna witryna zawiera linki do niej, musi być dość blisko siebie pod względem trafności.

Uzyskując odpowiednie i wysokiej jakości linki prowadzące do Twojej witryny, poinformujesz Google, że Twoja witryna jest bardzo ważna i wraz z innymi działaniami w zakresie SEO odpowiednio ją uszereguje. Unikaj szukania rzeczy, takich jak farmy linków i inne podejrzane praktyki, takie jak kupowanie linków zwrotnych, musisz sięgać do innych witryn i organicznie rozwijać linki.

Może to zająć trochę czasu i może być bardzo frustrujące, ale działa na dłuższą metę i jest jednym z kluczowych czynników decydujących o długoterminowym sukcesie SEO.

Marketing treści i SEO

SEO ciągle się zmienia i to właśnie sprawia, że ​​jest to takie trudne.

Marketing treści i SEO to dwie rzeczy, które nie powinny być postrzegane jako działające przeciwko sobie, ale raczej działające w tandemie. Można je zintegrować. Możesz używać content marketingu tylko do celów SEO, a SEO nie powinno skupiać się tylko na content marketingu.

Przy odpowiedniej strategii SEO, która wdraża wszystkie powyższe, powinieneś widzieć wyniki w perspektywie średnio- i długoterminowej, gdy będziesz ją stosować razem z innymi formami marketingu cyfrowego.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry